Java OOP ile Kahve Dükkanı Simülasyonu

  • Merhaba değerli Jetto Forumu üyeleri!

    Bugün beraber OOP'nin temel prensiplerini, nesneler ve kalıtım kavramlarını bir kahve dükkanı simülasyonuyla anlatmaya çalışacağım. Teorik bilgilerin üstüne program yazarak OOP konusunun daha iyi pekişeceğini düşünüyorum. OOP öğrenmek için sadece teorik bilgi yeterli değildir. Yüzmek için istediğiniz kadar bilgi alın ama en nihayetinde o denize girmeniz gerekmektedir.

    Hazırsanız, kodlamaya başlayalım!

    Öncelikle kahve veya çay birer içecektir değil mi? Öyleyse ilk olarak bir içecek sınıfı oluşturalım:

    İçecek sınıfımız hazır. Burdaki alan ve metotlar tüm içecekler için ortak özellikleri ve davranışını temsil edecek.

    Yukardaki Kahve sınıfı İçecek sınıfından miras alarak tur alanını kullanıyor. Kendine ait özelliği cekirdekTuru ve hazirla() metodunu (override) içerir.

    super(tur) kelimesi ile İçecek sınıfından tur özellliğini miras almaktadır.

    Son olarak Çay sınıfını oluşturalım:

    Yukardaki Çay sınıfı, İçecek sınıfından miras alarak tur alanını kullanıyor. Kendine ait özelliği cesit ve hazirla() metodunu (override) içerir.

    super(tur) kelimesi ile İçecek sınıfından tur özellliğini miras almaktadır.

    Son olarak Main sınıfı içinden main metodu ile bu özellikleri kullanalım:

    Java
    public class Main {
        public static void main(String[] args) {
            Kahve americano = new Kahve("Americano", "Arabica");
            Cay siyahCay = new Cay("Siyah Çay", "Seylan");
    
            americano.hazirla();
            siyahCay.hazirla();
        }
    }

    Americano (Kahve) ve Siyah çay (Cay) nesneleri oluşturuldu. Ardından bu nesneler aracılığıyla hazirla metotlarını çağırıyoruz.

    Program çıktısı aşağıdaki gibi olacaktır:

    Java
    Arabica çekirdeklerinden Americano hazırlanıyor... 
    Seylan çayı demleniyor... Siyah Çay hazırlanıyor...

    Burada aşağıdaki oop prensiblerini kullandım:

    • Nesneler: americano ve siyahCay nesneleri, gerçek dünyadaki kahve ve çayları temsil eder.
    • Kalıtım: Kahve ve Cay sınıfları, Icecek sınıfından ortak özellikleri ve davranışı miras alır.
    • Override: hazirla() metodu, her alt sınıf için farklı şekilde uygulanır (polimorfizm).

    Hazırladığımız bu Kahve Dünyası simülasyonu programı, OOP'yi anlamınızı sağlayacak basit bir programdır. Daha sonra farklı içecek türleri ekleyebilir, içeriklerini, fiyatlarını ve hatta müşteri siparişlerini yönetebilirsiniz. OOP ile kodunuz daha düzenli, anlaşılır ve genişletilebilir olacaktır.

    Bir sonraki yazımızda, OOP'nin diğer önemli kavramlarını incelemeye ve bu tarz program kodlamalarına devam edeceğiz. Yorumlar kısmında sorularınızı veya görüşlerinizi yazabilirsiniz.

    İyi Kodlamalar!

    Mesaj bir defa düzenlendi. Son düzenleyen: Skyness (4 Temmuz 2024 15:24).

Şimdi katılın!

Henüz hesabınız yok mu? Topluluğumuzun aktif bir üyesi olun ve oyunlarla, yazılımlarla ilgili ilginç konuları keşfedin! Kaydolun ve tartışmalara katılın, deneyimlerinizi paylaşın ve yeni arkadaşlar edinin. Topluluğumuzda herkesin kendine göre bir yer bulabileceğinden eminiz. Hadi, gelin ve bizimle birlikte eğlenceli ve bilgilendirici bir yolculuğa çıkın!